- Klantervaring VvE Achter de kerk -

Dankzij de overstap naar Nivå Liften besparen we jaarlijks maar liefst € 5.000

VvE ‘Achter de Kerk” Bakel’ was niet meer tevreden over het bedrijf dat het liftonderhoud verzorgde. Er werd meer verwacht voor de prijs die de VvE hiervoor betaalde. Qua bewegingspatroon van de liften zaten we op het minimum, qua onderhoudsprijs op het maximum. De vereniging ging op zoek naar een andere partij. In Nivå Liften vond de VvE de perfecte match.

De heer Lambregts, voorzitter van de VvE: “Onze appartementen zijn in 2004 gebouwd. Wij hadden destijds geen zeggenschap over de liften die in onze gebouwen zijn gezet. De leverancier van de liften verzorgde ook het onderhoud ervan. We waren niet tevreden over hun dienstverlening. We voelden ons een nummer, ervoeren geen flexibiliteit en hadden het idee dat ze altijd oplossingen zochten die vooral in hun eigen voordeel waren. We zijn hierover met de leverancier in gesprek gegaan en kregen het verwijt dat we te betrokken waren. Ik snap dat dit lastig kan zijn, maar het gaat wel om ons geld. Het bedrijf kwam met een nieuw contract aan voor drie jaar dat € 3.400 lager was dan voorheen. Ik voelde me uitgebuit. Dat betekende dat we de afgelopen tien jaar veel te veel hadden betaald.”

Zeer scherpe offerte
“We waren er klaar mee. We wilden overstappen naar een kleiner bedrijf, het liefst een partij die in de buurt was gevestigd.” Het VvE-bestuur deed navraag en kreeg onder andere de naam van Nivå Liften getipt. Er werd een kennismakingsgesprek gepland met directeur Mario Leijen. Lambregts haalt herinneringen op: “Dat gesprek beviel goed. Zo goed dat we besloten om niet verder te zoeken. Het contact met Mario was fijn, het bedrijf bood een duidelijk product aan en van de offerte sloegen we steil achterover. Per jaar zijn we zo’n 5.000 euro minder kwijt. Voor een complex met twaalf appartementen scheelt dat een slok op een borrel.”

“Nivå helpt ons bij het maken van slimme keuzes”

Dhr. Lambregts, VvE Achter de kerk

Maatwerk mogelijk voor VvE’s
Mario Leijen: “In principe sluiten wij contracten af voor vijf jaar. Hierdoor kunnen we een superscherpe prijs aanbieden. Maar deze VvE wilde graag een contract voor twee jaar afsluiten. Daarin zijn wij flexibel. We hebben zelfs de afspraak gemaakt dat de vereniging dezelfde scherpe prijs krijgt voor een contract van vijf jaar, wanneer ze na twee jaar nog met drie jaar verlengen” Lambregts knikt. “Nivå moet de tijd krijgen om zichzelf te kunnen bewijzen, maar we wilden wel flexibiliteit. Dat ze ons hierin tegemoet kwamen, vonden we fijn. Wat ik lastig vind, is dat niet precies aangegeven kan worden wanneer de monteur langskomt. Ik wil thuis zijn, zodat ik met hem kan bespreken wat er speelt en eventuele vragen kan beantwoorden.” Leijen reageert: “Ik begrijp die wens, maar dat is soms best lastig. We proberen een zo optimaal mogelijk rooster te maken. Dat is belangrijk, omdat we hiermee de kosten voor onze klanten laag kunnen houden. Tegelijkertijd moeten we ruimte in de planning houden om eventuele storingen te kunnen verhelpen.”

VVE bestuurder

Samenwerking
“Wij zien ons contact met klanten graag als een samenwerking”, legt Leijen uit. “Wij doen het onderhoud van de liften, maar nemen de kennis en ervaringen van de VvE graag mee. Samen komen we tot het beste resultaat.” Lambregts vult aan: “In onze liften zaten twee telefoonaansluitingen met een vaste lijn. Dat bleek duurder dan een gsm-lijn. Nivå ging de uitdaging aan om te kijken of het anders kon. Leijen lacht: “Dat was best een puzzel, maar dat soort klussen vinden we juist leuk. We moesten berekenen of één gsm-lijn voldoende was of dat er twee lijnen nodig waren. Uiteindelijk bleek dat één lijn voldoende was. Die verandering is nu gerealiseerd.”

Niet onnodig opdraven
“We hebben één keer meegemaakt dat er mensen vastzaten in de lift”, blikt Lambregts terug. “De afspraak is dat een monteur van Nivå Liften – indien nodig – binnen een uur aanwezig is. Als dat onverhoopt niet mogelijk is, kun je de brandweer bellen, maar als die de deur moet openbreken, ben je zo 10.000 euro aan reparatiekosten verder.” Leijen vult aan: “Dat proberen we altijd te voorkomen. Zodra er een telefoontje binnenkomt dat er een opsluiting is, kijkt onze monteur of hij op afstand kan helpen. Het belangrijkste is dat de mensen zo snel mogelijk worden bevrijd. Omdat wij weten om welke lift het gaat en hoe die werkt, lukt dat meestal ook.” Lambregts beaamt dat. “De monteur legde me uit wat ik moest doen en wat ik in acht moest nemen. Hierdoor lukte het vrij snel om de mensen uit de lift te kunnen laten. Dat scheelt een hoop paniek. Als de monteur de volgende keer komt, legt hij een aantal bewoners uit hoe ze kunnen handelen bij een eventuele volgende opsluiting. Het is heel fijn als je zo’n situatie zelf kunt oplossen.”

MJOP maken
Elke Vereniging van Eigenaren moet een meerjarenonderhoudsplan (MJOP) maken. Nivå Liften ondersteunt VvE’s bij het opstellen hiervan. Lambregts: “We moeten een half procent van de herbouwwaarde reserveren. Hoe je dat invult, is best een puzzel. Het is fijn als een bedrijf als Nivå je daarbij helpt.” Leijen vult aan: “Wij zien een MJOP als een levend document. Op basis van kennis en ervaring maken we een inschatting. Dit geeft een VvE houvast hoeveel geld er gereserveerd moet worden om in de toekomst niet voor verrassingen te komen staan. Wij kiezen altijd voor een praktische insteek. Soms staat in het MJOP dat een lift vervangen moet worden, maar is dat helemaal nog niet nodig. Dan gaan we daarover met onze klant in gesprek.” Dat VvE’s dit waarderen blijkt ook uit de reactie van Lambregts: “Dat is fijn. Op die manier helpt Nivå ons bij het maken van slimme keuzes.”

- Klantervaring VvE Meerzicht Zuid -

Bij Nivå heb je zelfs als VvE-lid met één keer doorverbinden de directeur aan de lijn

“Project Tienakker is in 2008 opgeleverd en bestaat uit meerdere gebouwen. In totaal zitten er in de diverse gebouwen acht liften die onder meerdere VvE’s vallen.

Onder VvE Meerzicht Zuid vallen drie liften. De keuze voor Nivå Liften is destijds gemaakt door de bouwkundig aannemer. Hoewel wij daar als VvE niets over te zeggen hebben gehad, is voor deze keuze wel alles te zeggen. Omdat we hier te maken hebben met een monument en afgeleide stijlen daarvan, mag er geen in het oog vallende machinekamer op het dak staan. Nivå zorgde voor een systeem waarbij elke lift vanuit de kelder of benedenverdieping hydraulisch wordt bewogen.”

Lift is onmisbaar
“Het onderhoud van de acht liften is vanaf het begin bij Nivå neergelegd. Door meerdere liften te bundelen, kregen we een extra scherpe prijs. Goed onderhoud is belangrijk, want de liften zijn hier onmisbaar. Er wonen mensen op leeftijd. Die kunnen misschien nog wel een uurtje zonder lift, maar veel langer wordt lastig. Het is heel fijn dat monteurs daar rekening mee houden als ze met onderhoud bezig zijn. Als iemand de lift tussendoor nodig heeft, wordt dat mogelijk gemaakt. Dat ze zo met ons meedenken, vind ik een pre.”

“Het is fijn dat monteurs met ons meedenken. Als iemand de lift tijdens onderhoud nodig heeft, wordt dat mogelijk gemaakt.”

Dhr. Sanders, VvE Meerzicht Zuid

VVE bestuurder

Contract vernieuwen
“In eerste instantie hadden we een contract voor vijf jaar. Toen dat afliep, hebben we het contract verlengd. We zijn tevreden over Nivå Liften. De lijnen zijn kort en de kundige monteurs zijn vriendelijk en goed aanspreekbaar. Uit onderzoek bleek bijvoorbeeld dat een aantal van de acht liften minder intensief gebruikt werd dan andere. Die liften konden toe met een eenvoudiger -en dus goedkoper- contract.”

Bij Nivå heb je met één keer doorverbinden de directeur aan de lijn. Met die grote jongens is het lastiger communiceren, omdat alles over veel meer schijven moet. We hebben weinig storingen en als er iets is, lossen ze het snel op. Het is een keer voorgekomen dat een monteur die aan het werk was halsoverkop naar Amsterdam moest. Omdat het probleem met deze lift minder urgent was, is hij in overleg meteen vertrokken. Dat begrijp ik. Wij zouden het ook fijn vinden als iemand ons in nood zo snel mogelijk komt helpen.

Ik verwacht van een aantal leden van onze VvE kritische vragen als we naar een andere partij zouden overstappen. Ze zijn aan een goede kwaliteit gewend.”

- Klantervaring FIT Vastgoedbeheer -

De samenwerking met Nivå was een verademing

“Wij doen eigenlijk wat een VvE-beheerder doet, maar dan voor vastgoedeigenaren. Die ontzorgen we volledig door van alles voor ze te regelen, waaronder het liftonderhoud.

Wat mij betreft, is een lift net een auto. Ik heb van allebei geen verstand. Als een leverancier zegt dat er een onderdeel vervangen moet worden, ga ik ervan uit dat dit ook daadwerkelijk het geval is. In de praktijk bleek dat niet altijd zo te zijn”, aldus Bas Roelofs, directeur van FIT Vastgoedbeheer.

Samenwerken met Nivå Liften
“Nivå kwam op ons pad toen zij een nieuwe lift bouwden in een pand dat wij beheren. We waren gewend aan grote partijen die afspraken niet nakwamen, torenhoge rekeningen stuurden en bewoners soms onnodig lang in een lift vast lieten zitten. We hebben zelfs een lift gehad die drie weken buiten bedrijf was, omdat een onderdeel niet op voorraad was van een lift die ze zelf geplaatst hadden. Het was soms te triest voor woorden. De samenwerking met Nivå was een verademing. De prijs is scherp, de medewerkers komen afspraken na en denken met ons als vastgoedbeheerder mee. Vragen worden snel opgepakt en er komt altijd snel een helder antwoord.”

Nuttig in noodsituaties
“Eén van onze klanten had een lift in zijn woonhuis. Hij was daar volledig van afhankelijk. Toen er olie lekte, weigerde de toenmalige leverancier te komen. Nivå stuurde meteen een monteur, terwijl de lift daar niet in onderhoud was en loste het probleem op. In zo’n geval wil je direct iemand spreken en niet tien keer doorverbonden worden. Bij Nivå zijn de lijnen kort en is er nooit discussie. Dingen worden gewoon opgelost, zonder gezeur en tegen een scherpe prijs.”

Scherpe offerte liftonderhoud 
“In Veenendaal hadden we een contract afgenomen van een grote organisatie. Toen ik belde over de prijs kon die ineens van 6300 naar 5400 euro per jaar. Dat zijn belachelijke bedragen. Ik vroeg Nivå een offerte uit te brengen en bespaar nu op dat pand alleen al duizenden euro’s. In totaal onderhoudt Nivå nu vijftien liften voor ons en dat aantal gaat vast nog groeien. Moet je nagaan wat dat op jaarbasis scheelt! En ook aanvullende offertes voor reparaties zijn altijd heel redelijk. Ze hoeven nooit een offerte voor me te maken, want ik weet dat ik bij Nivå een eerlijke prijs betaal. Als vastgoed beheerder sluiten we altijd een contract af voor een jaar, nooit voor langere tijd. Toch besluiten we al tien jaar lang om alle contracten te verlengen. We zijn zo tevreden dat de jaarlijkse evaluatie er vaak niet eens van komt. Da’s een goed teken.”,a

Vastgoed beheerder

Bijzondere projecten
“Ik vind het mooi dat Nivå uitdagingen niet uit de weg gaat. Zo moderniseerde het bedrijf in Oss een oude lift. Het was een hydraulische goederenlift met handbediende draaideuren. Die moest omgevormd worden tot personenlift. Nivå bedacht een technische oplossing die op de bestaande lift werd toegepast, waardoor die aan alle eisen voldeed. In Tiel hadden we er eentje waarover we veel klachten kregen. Het kostte ons tienduizenden euro’s aan reparatiekosten. Sinds Nivå het onderhoud doet, krijgen we geen klachten meer.”

“Dankzij Nivå bespaart Fit Vastgoedbeheer op één pand alleen al duizenden euro’s aan liftonderhoud.”

Dhr. Roelofs, FIT Vastgoedbeheer

Een aanrader
“Prijs is vaak een reden om over te stappen, maar is wat mij betreft niet het belangrijkste. Het zijn de dingen die je ervaart als je met een partij samenwerkt die ervoor zorgt dat je klant blijft. Ik zeg wel eens gekscherend dat als Nivå ergens binnen is, ze nooit meer weggaan. Nivå is een betrouwbare partij die afspraken nakomt. Je kunt snel met de mensen schakelen en de lijnen zijn kort. Ze ontzorgen ons volledig waardoor we geen omkijken hebben naar de liften. We weten dat het goed zit.”

- Klantervaring Vastgoedeigenaar -

Korte lijnen, een goede bereikbaarheid en een hoog serviceniveau voor een scherpe prijs

“Het liftonderhoud van het pand waarin onze zoon woont, was ondergebracht bij een groot bedrijf. Die jongens waren totaal niet flexibel. Niet qua onderhoud en niet qua prijsstelling. Die was echt schrikbarend. Omdat ik graag zakendoe met een lokaal bedrijf, pakte ik het telefoonboek en vond Nivå Liften daarin. Na het eerste gesprek was het meteen duidelijk: met dit bedrijf wil ik werken. Sympathieke mensen met een scherp aanbod.

Wat ik miste bij de vorige leverancier is bij Nivå Liften vanzelfsprekend: korte lijnen, een goede bereikbaarheid en een hoog serviceniveau voor een scherpe prijs. Er is persoonlijk contact waardoor ik mij als klant gezien en gehoord voel. Nivå ontzorgt ons. Dat doen ze bijvoorbeeld door een pakket aan te bieden waarbij ze zorgdragen voor het onderhoud van de lift, maar ook de keuring van de lift regelen. Dat scheelt een VvE tijd en geld, omdat Nivå collectief inkoopt en daardoor een scherpe prijs kan aanbieden.

Wil je geld besparen op liftonderhoud? Ga naar Nivå. Wij zijn zelfs zo tevreden dat we in een ander pand – waar mijn vrouw en ik een appartement hebben – ook zijn overgestapt naar Nivå voor het liftonderhoud.”

“Wil je geld besparen op liftonderhoud? Ga naar Nivå!”

Dhr. ter Borg, vastgoedeigenaar

Alstublieft, uw voordeel!